Marmolada, czekolada ... na lekcji się gada

Prawdziwych przetworów jeszcze nigdy nie robiłam, jedynie pomagałam mamie w ich robieniu. Planuję zacząć w tym roku. Ale na początek i zachętę zrobiłam ekspresowe konfitury na zajęcia. Potrzebny był mi do tego właściwie tylko słoik. Na słoiku z jednej strony widnieje napis IN, a z drugiej OUT.  Kiedy uczniowie wchodzą (come in) losują kartkę ze słoika i kiedy wychodzą (go out) robią to samo.

A co jest w słoiku?
Ja umieściłam słówka, które uczniowie już przerabiali. Ale równie dobrze mogą to być słówka, które dopiero będą mieli i kiedy będą wchodzili przewidzą ich znaczenie, sprawdzą następnie na zajęciach, a wychodząc będą już je znali. Mogą to być pytania do tekstu, o którym będziemy czytać na lekcji. Pomysłów jest mnóstwo.

A ten pomysł wziął się z pomysłów z torebki nauczycielki Małgorzaty Mansoor, której nie znam, ale powoli poznaje i stosuje jej świetne pomysły.

Skorzystajcie i Wy :)