Z cyklu: zrób sobie grę - gra w jajo

Gra w jajo z pewnością urozmaici Wasze nie tylko wielkanocne zajęcia. Stworzyłam ją specjalnie na moje pierwsze warsztaty ale już wiem, że będzie mi służyć przez długi czas, szczególnie, że pranie dozwolone ;)

Użyłam:

*starego prześcieradła
*markerów do rysowania po materiale
*papierowego wzoru jaja do odrysowania
*plastikowych jajek z kinder niespodzianek
*łyżek
*króliczkowych pionków z rolek po papierze toaletowym

Jak grać?

W grze w jajo grają trzy drużyny. Każda drużyna ma swój kolor i porusza się po jajkach swojego koloru. Drużyny rzucają monetą dwugroszową, przy czym dwa oznacza, że poruszają się o dwa jaja do przodu a orzeł oznacza ruch o jedno jajo. Na każdym jaju umieszczone są plastikowe jaja z Kinder niespodzianek, w których znajdują się zadania. Jak drużyna je wykona może iść dalej. Jeśli nie, czeka kolejkę. Zadania mogą być przeróżne. Na warsztatch dzieciaki wykonywały zadania z poznanej wcześniej piosenki i przenosili plastikowe jaja na małych łyżkach. W tę grę można też zagrać po prostu zbierając plastikowe jaja. Zwyciezcą jest drużyna, która zbierze jak najwięcej jaj. Na końcu gry może czekać na zwycieską drużynę niespodzianka. Moim pomysłem było duże plastkowe Kinder jajo z naklejkami.

Ale jaja!

I jak się Wam takie jaja podobają?